Właściwie dobrana biżuteria wskazuje na dobry smak i klasę jej posiadaczki. Rynek jubilerski oferuje wiele zachwycających wyrobów, jednak nie każdy będzie odpowiedni do pracy. W tym przypadku, poza stylem liczy się bowiem także funkcjonalność, a biżuteria, oprócz statusu zawodowego, powinna podkreślać także profesjonalizm. 

Biżuteria do pracy - najważniejsze zasady doboru

Biżuteria do pracy powinna być przede wszystkim nienachalna, za to delikatna i subtelna. Idealnie skomponowane dodatki muszą w dyskretny sposób podkreślać styl, ale nie mogą zdominować stroju. Co istotne, w sytuacji, gdy nie decydujemy się na cały zestaw od jednego producenta, należy dobierać poszczególne elementy tak, aby stwarzały wrażenie spójnej całości. 

Przejdźmy teraz do kruszcu. Wybrać srebro czy złoto? A może lepiej sprawdzi się platyna? W przypadku biżuterii uzupełniającej strój służbowy, najlepszym wyborem jest srebro. Srebrne dodatki podkreślają elegancję, wskazują na profesjonalizm ich posiadaczki, a przy tym - są nienachalne, wystarczająco dyskretne i idealnie komponują się z eleganckimi strojami. 

Biżuteria do pracy - na jakie elementy warto postawić?

Podstawowym elementem zestawu biżuterii do pracy są kolczyki. W tym przypadku, warto brać pod uwagę wyłącznie niewielkie modele, za czym przemawia kilka czynników. Po pierwsze, małe kolczyki nie zdominują stroju. Po drugie, ich niewielki rozmiar nie będzie przeszkadzał w obowiązkach służbowych, np. w trakcie prowadzenia rozmowy telefonicznej. Wybrać model przylegający czy wiszący? W tym przypadku, warto kierować się prostą zasadą - jeżeli kolczyki są jedynym noszonym elementem biżuterii, bardzo dobrze sprawdzi się wariant wiszący. W pozostałych przypadkach, warto postawić na kolczyki płaskie. 

Biznesową stylizację warto podkreślić subtelnym naszyjnikiem. Zapomnij o koliach, które i tak nie będą odpowiednio wyeksponowane, ze względu na specyfikę stylizacji. Poza tym, taki dodatek zbyt mocno rzuca się w oczy. 

Bardzo dobrym pomysłem jest też założenie delikatnej bransoletki. W tym segmencie rynku jubilerskiego, trendy zmieniają się niezwykle dynamicznie, warto zatem być na bieżąco z nowościami. Bransoletkę można jednak zastąpić zegarkiem, co jest niezwykle pożądane - ekskluzywny zegarek nie tylko podkreśla status, ale wskazuje też na punktualność.

A co z pierścionkami? Ten temat jest dość skomplikowany, bowiem ich dobór jest w dużej mierze uzależniony od zajmowanego stanowiska. W niektórych przypadkach, mogą znacząco utrudniać wykonywanie pracy, trzeba mieć to na uwadze. Należy pamiętać, że gdy zdecydujemy się je założyć, nie powinnyśmy zakładać więcej niż dwóch pierścionków. Większa liczba może dość nachalnie sugerować przepych.