Karl Toosbuy już w młodości zapragnął tworzyć wyjątkowe buty. aby osiągnąć swój cel, musiał porzucić wygodne i stabilne życie. Toosbuy potrzebował pieniędzy na sfinansowanie swojego przedsięwzięcia. Niezbędne środki zdobył, sprzedając dom, w którym mieszkał wraz z żoną i 5-letnią wówczas córką. Porzucił tez pewną i dobrze płatną pracę.

Pierwsza fabryka marki Ecco powstała w duńskim miasteczku Bredebro, w 1963 roku. Początkowo, firmę tworzył kilkuosobowy zespół. Ciężka praca zaczynała przynosić efekty. W 1966 roku, firma zaczęła eksportować swoje produkty do Finlandii, Norwegii i Szwecji, jednak marka Ecoo wciąż nie była rozpoznawalna, przynajmniej nie w takim stopniu, jak życzył sobie tego właściciel.

Przełom nastąpił w 1977 roku, kiedy firma zaprezentowała swój flagowy produkt o nazwie "Joke". Dzienna produkcja tego modelu sięgnęła poziomu 2800 par.

Doskonale dziś znane logo Ecco pojawiło się dopiero w 1978 roku.

Ecco - tajemnica sukcesu

Od początku działalności firmy, jej celem jest tworzenie butów najlepszych na rynku. Tę filozofię doskonale widać w produktach firmy, które są wytwarzane z najwyższej jakości materiałów (Ecco akceptuje wyłącznie najlepsze gatunki skóry) i w zaawansowanych technologiach (w 1996 roku firma utworzyła własne centrum projektowo-badawcze "Fitira"). Wszystko to przekłada się na jeszcze jedną cechę - na wygodę użytkowania.

Obecnie, w ofercie Ecco znajdują się modele na każdą okazję - sportowe, outdoorowe, codzienne, casualowe, występujące w wariancie damskim, męskim, młodzieżowym i dziecięcym. Warto podkreślić, że jest to marka ciesząca się ogromnym zaufaniem klientów, nawet pomimo problemów z 1998 roku. wykryta została wówczas wada produkcyjna, związana z kompozycją materiału, służącego do wytwarzania podeszwy.