Początek firmy braci Dassler, produkującej obuwie i odzież sportową, sięga 1924 roku. Pomysłodawcą przedsięwzięcia był Adolf Dassler, a nazwa, która szybko zyskała status kultowej, wzięła się od zdrobnienia jego imienia - Adi, oraz początku nazwiska Das.

Poczatki

W 1948 roku, firma została podzielona na dwie spółki - Adidas AG i Puma AG. Kultowe logo, którego kształt nawiązuje do koniczyny, sygnuje produkty firmy od 1972 roku. Znak ma odzwierciedlać ducha olimpiady i symbolizować połączenie trzech kontynentów. Równie znanym symbolem marki są trzy paski, zdobiące cholewki butów oraz rękawy i nogawki odzieży sportowej. Skąd wziął się ten symbol? To nawiązanie do skórzanych pasków, wzmacniających buty.

Dziś firma jest znana przede wszystkim z zaopatrywania światowych gwiazd sportu, jednak nie zawsze tak było. Początkowo, bracia Adolf i Rudolf Dasslerowie wytwarzali buty dla żołnierzy Wehrmachtu.

Adidas dziś

W 1997 roku, Adidas nabył większościowy pakiet udziałów przedsiębiorstwa Salomon SA, specjalizującego się w produkcji obuwia górskiego i trekkingowego. W ten sposób powstała firma Adidas-Salomon AG. 9 lat później, doszło do przejęcia jednego z największych konkurentów. Mowa o firmie Reebok. W tym samym roku doszło do sprzedaży spółki Salomon SA. W następstwie tego wydarzenia, przywrócona została poprzednia nazwa - Adidas AG.

Współczesne portfolio firmy to nie tylko obuwie sportowe, ale także odzież specjalistyczna i sportowa oraz sportowe akcesoria. Marka, mimo że znana i ceniona, nie zdołała jednak uchronić się przed skandalami. Pod adresem przedsiębiorstwa padły zarzuty wykorzystywania pracowników oraz angażowania dzieci do pracy w fabrykach. W 2008 roku, firma została opisana w raporcie kampanii Play Fair, w którym wskazano nie tylko na łamanie praw pracowniczych, ale i praw człowieka.